fbpx
 

Vækst aktier

Vækst aktier?

Investering i vækstaktier kan være en god måde at tjene livsændrende velstand på aktiemarkedet. Nøglen er selvfølgelig at vide, hvilke vækst aktier man skal købe – og hvornår.

En vækst aktie, er en virksomhed, der øger deres indtægter og indtjening hurtigere end den gennemsnitlige forretning i deres branche eller markedet som helhed.

Ofte har en sådan virksomhed udviklet et nyt produkt eller tjeneste. Og ofte vinder det andel i eksisterende markeder, ind i nye markeder eller endda skaber helt nye industrier.

Virksomheder, der kan vokse hurtigere end gennemsnittet i lange perioder, har en tendens til at blive belønnet af markedet med kraftigt højere aktiekurser, hvilket giver et flot afkast til aktionærerne. Og jo hurtigere de vokser, jo større vil afkastet være.

 

I modsætning til P/E aktier, har vækst aktier tendens til at være dyrere end den gennemsnitlige bestand med hensyn til målinger som pris-til-indtjening, pris-til-salg og pris-til-cash-flow-forhold. På trods af deres premium-prismærker kan de bedste vækst aktier stadig levere store afkast til investorer, når de opfylder deres fantastiske vækstpotentiale.

 

Vækstaktier frem for værdi aktier?

Investering i vækstaktier kan være en fantastisk måde at tjene penge på aktiemarkedet. Nøglen er selvfølgelig at vide, hvilke vækstaktier, der skal købes og hvornår de skal sælges igen. Vi har flere vækst aktier i porteføljen som slår markedet uge for uge. Men vi har lige så mange value aktier.
For at hjælpe dig i gang er her en praktisk guide til vækst investeringer i aktier. Med disse værktøjer og strategier kan du placere din portefølje til langsigtet succes med vækstaktier hvis du kombinerer dem rigtigt. Det er vigtigt at lægge mærke til vægtningen i porteføljen, at den ikke er for aggressiv men at sammensætningen er korrekt.

E-handel

Da flere mennesker handler online, er Amazon og Shopify godt positioneret til at tjene penge inden for USA (og mange internationale markeder). Alibaba (NYSE: BABA) og JD.com (NASDAQ: JD) dominerer i mellemtiden e-handel i Kina og ikke USA vi er blandt andet investeret her ligeledes. Og MercadoLibre (NASDAQ: MELI) har en førende andel af online detailmarkedet i Latinamerika.
Så har vi digital reklame: Facebook (NASDAQ: FB) og Alfabet (NASDAQ: GOOG) (NASDAQ: GOOGL) ejer størstedelen af ​​det digitale annoncemarked og er klar til at tjene godt, da marketingbudgetter skifter fra tv og print til online kanaler.
Digitale betalinger: Square (NYSE: SQ) hjælper med at fremskynde det globale skift fra kontanter til digitale betalingsformer ved at lade virksomheder i alle størrelser acceptere debet- og kreditkort transaktioner.

Cloud computing:

Computerkraft migrerer fra lokale datacentre til skybaserede servere. Amazons (NASDAQ: AMZN) og Alibabas cloud infrastruktur tjenester hjælper med at gøre dette muligt, mens Salesforce.com (NYSE: CRM) leverer noget af den bedste skybaserede software til rådighed.
Ledningsskæring og streaming underholdning: Millioner af mennesker annullerer deres kabel abonnementer og erstatter dem med billigere og mere bekvemme streaming muligheder. Som den globale leder inden for streaming underholdning tilbyder Netflix (NASDAQ: NFLX) en fantastisk måde at drage fordel af denne tendens på.
Nøglen er at forsøge at investere i denne type trends og virksomheder så tidligt som muligt. Jo tidligere du kommer ind, jo mere står du for at tjene penge. De mest magtfulde tendenser kan dog vare i mange år og endda årtier, hvilket giver dig masser af tid til at kræve din andel af det overskud, de skaber.

Vi prioriter virksomheder med konkurrencemæssige fordele

Det er også vigtigt at investere i vækstvirksomheder, der har stærke konkurrencemæssige fordele i markedet. Ellers går deres konkurrenter måske forbi dem, og deres vækst varer muligvis ikke længe og du skal derfor sælge ud før tid. Netværkseffekter:
Facebook er et godt eksempel her. Hver person, der slutter sig til sin sociale medieplatform, gør det mere værdifuldt for andre medlemmer.
Netværkseffekter kan gøre det vanskeligt for nye aktører at fortrænge den nuværende markedsandelsleder, og Facebooks mere end 2 milliarder brugere gør det helt sikkert usandsynligt, at et nyt socialmediefirma vil fortrænge det.
Skala fordele:
Størrelse kan være en anden stærk fordel. Amazon er et godt eksempel her, da dets massive globale opfyldelsesnetværk er noget, dets mindre rivaler vil finde ekstremt vanskelige at replikere.
Høje skiftomkostninger:
Skiftomkostninger er de udgifter og vanskeligheder, der er forbundet med at skifte til et konkurrerende produkt eller en tjeneste. Shopify – som fungerer som et online detailoperativsystem for mere end 1 million virksomheder – er et godt eksempel på en virksomhed med høje skiftomkostninger. Når en virksomhed begynder at bruge Shopify som kernen i sine online-operationer, er det usandsynligt at gå igennem besværet med at skifte til en anden konkurrent.

Det er nemt at komme igang
1

Åbn konto hos Pillious

Udfyld dine oplysninger på hjemmesiden under login

2

Vælg porteføljen

Vælg den strategi som passer til dig ud fra din tidshorisont

3

Download appen

Her får du adgang til handlerne med køb og salg.